
28.04.2023
Expediţii de mărfuri la Germania
Mărfurile perisabile sunt supuse riscurilor de degradare în timpul transportului. Pentru acest gen de mărfuri,
perisabilităţile, reprezentate prin procente de scădere a greutăţii, de alterare, de micşorare a volumului anumitor
mărfuri în timpul
transportului pe teritoriu german,
sunt calculate de obicei prin contractul încheiat de comitent (client) şi expediţionar. Acestea sunt perisabilităţi
normale, datorate naturii mărfurilor şi proporţionale cu
durata deplasării mărfurilor.
În situaţia în care mărfurile perisabile s-au degradat datorită întârzierii preluării mărfurilor de către destinatar,
deci din cauze independente de voinţa expediţionarului, aceste riscuri de degradare sau pagube suferite nu vor mai
cădea în sarcina avocatei.
Pentru a se evita asemenea situaţii, expediţionarului i se acordă dreptul de a vinde bunurile sau de a dispune în
alt mod de mărfurile supuse riscului de degradare, dacă încărcătura cu
bunurile perisabile
nu a fost ridicată la timp de destinatar sau acesta nu a fost identificat la timp. Dată fiind urgenţa măsurilor ce
trebuiesc luate în privinţa mărfurilor, nu este necesară încunoştinţarea prealabilă a comitentului, care va
beneficia la final de preţul obţinut în urma
vânzării mărfurilor,
după ce, în prealabil, au fost scăzute cheltuielile de transport şi de expediţie.
Transporturi neplatite
Grupajul mărfurilor reprezintă operaţiunea prin care sunt reunite, în acelaşi vagon sau camion, mai multe loturi
de marfă care provin de la comitenţi diferiţi. Condiţiile pentru ca să fie posibilă plata transporturilor
prin tehnica grupajului sunt: itinerar comun pentru mărfuri şi inexistenţa unei dispoziţii din partea clientului
care să solicite expres
colectarea creantelor/facturilor de transport
separat de cele ale altor clienţi. Lipsa interdicţiei exprese din partea comitentului se interpretează ca acord la
transportul mărfurilor prin tehnica grupajului.
Avantajul major pe care-1 prezintă acest transport prin această tehnică este unul economic, în
beneficiului comitentului (clientului),
cheltuielile de transport
efectuate de acesta fiind mult mai mici. In acest caz, se întocmeşte o singură scrisoare de trăsură pentru
întregul vagon sau camion, atât în traficul intern, cât şi în cel internaţional.